tisdag 15 juli 2008

sommar




Ännu en sommar som inte riktigt når upp till mina innersta förväntningar, solen kikar fram emellanåt men vill inte riktigt ge med sig ett kanonväder för bad och solande. Visst, jag är lyckligt lottad som är ledig i två månader, men vad gör det när man inte får ligga vid havet/sjön en hel dag, med härlig picknick och glada lekfulla barn som roar sig? Men jag tror att värmen är på väg, eller vad tror ni :)

Har idag varit på TROPIKENS HUS i Holmsund med en kompis (som också väntar på att hennes arbetsnarkoman till man ska gå på semester)och tre galna ungar(en är min). Tog en himla tid innan vi hittade dit, skyltningen var inte den bästa. Vi frågade tre personer, tills slut kom vi fram. Ett av barnen satt och skrek hela tiden,han är åksjuk stackarn, samtidigt som jag höll på att krocka med en bil som också verkade snurra runt åt alla håll :)Vi har sett apor som blivit matade med kackerlackor, ödlor som fått döda möss, ormar m.m. På kuppen blev jag allergisk och fick gå ut, inte helt oväntat, men träffa en bekant på Nisses konditori och tog en kaffe där istället medans min kompis blev kvar med galna gänget bland ormar och apor. Men det gick bra.

Nu ska jag se "poodles" snart, förhoppningsvis drar de igång Anders Lundin :) Ha det gott/ Vickan

Inga kommentarer: