torsdag 25 december 2008

Annorlunda jul i år


Ja gott folk, en ny tradition har uppkommit i vår familj..


I går firade jag, min bror och mor halva julen på akuten.. Jag tror att vi provade alla stolar som fanns därinne, vi liksom hoppade runt, runt för att döva rastlösheten som ständigt kom fram, haha... Vi väntade länge på att få träffa läkaren som just mamma skulle ha, puhh.. Till slut var jag tvungen att förklara att jag ville faktiskt hem och öppna julklappar med min son, eftersom jag kände att kl tickade framåt med stormsteg. Då säger sköterskan till mig;- Tänk så här, är din son ensam hemma? Jag ba, Nej han är m sin pappa. Sköterskan igen- Hade det varit jag hade jag inte lämnat min mamma innan jag visste vad det var för fel, din son har det inte dåligt eller hur? Pinsamt, vad säger man då? Ja vi blev kvar och mamma fick träffa en annan läkare, så vi var väl hemma vid 16.15, precis till middagen o tomten...


Det som var lite småkul( Nu är jag lite sarkastisk förlåt broder :) var att brorsan var sjuk, han satt i feber o värk i kroppen, stackarn.. Han gick en sväng på apoteket, provade de flesta stolarna faktiskt och fick veta att hemma hos han satt de och drack glögg och såg på kalle anka tillsammans.. Då kände vi nog att julstämningen kändes långt borta, men vi slog i alla fall på kalle & gänget på akuten och gjorde det bästa :) Men det var tur att vi var två, annars hade jag nog rusat runt där inne och varit en hemsk anhörig, skulle jag tro.. Tur att brorsan är lugnet själv, ännu lugnare faktiskt var han igår.. Hux flux ligger morsan i en säng och på andra sidan väggen har brorsan lagt sig över fåtöljerna, så morsan blir glad och knackar till Jörgen och tyckte nog att det var lite kul, mohahahahahha!!!!!!!!


Ja vilken dag.. Mamma berättade för alla att på 73 år hade hon då aldrig varit på lassa på en julafton inte, hemska barn hon har som hittar på ngt sådant.. Hon läste verkligen lusen av mig, även över storasyster, tur att hon inte var m och hörde.. Krutgumman, det är vår mor det :)


Nu är i alla fall pajerna klara till imorgon, då kommer mor & far samt brors familj hit, blir mysigt!!! Idag har vi bara tagit det lugnt, Wiggo har provat sina nya skidor och vi har tagit en skön promenad.. Ska snart ta och göra iordning dagens middag, plankstek, gött!


Trevlig juldag på er alla/ Kram Vickan :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja!vad ska man säga,du fick nog med det mesta av den otroligt annorlunda julen,men det ska du veta att denna jul glömmer vi aldrig =)p:s vi tar nya tag nästa jul,då tar vi med oss lite glögg å pepparkakor å några paket,då tror jag tiden rinner iväg,och självklart tar vi med oss alla anhöriga för det ska ni veta att det fanns en julgran på akuten så lite smågrodorna till de små går alldeles utmärk att dansa,och som sagt,stolarna går alldeles utmärkt att ligga i (för dom som är trötta)
Nä nu ska jag faktiskt ta och kliva upp från febran och invänta frida och Sven som ska dyka förbi på middag.
Du lär ju märka ifall brorsan dyker upp tomorrow,annars så kommer iallafall resten av klanen.
Tjipp tjapp tjupp på akuten fick vi ingen supp----=)
cya

LISA sa...

Hej mina glada syskon *va kul ni hade på akuten'L' men jag tänkte på er hela tiden ska ni veta bland julmat och tomtning och ja jag vet inte allt jag gjorde.
Ni är bara duktig men mina kära syskon tur att vi har varandra och byter av av varanvra i nöd och lust.
Vi har det vi har allihopa kram från en kär syster till er*kram älskar er*

Mammamonkan sa...

ja,du vickan,haha!
vilken annorlunda jul det blev..
vi har firat våran jul med alla möjliga sjukdomar,så jag vet hur det känns lite snopet liksom,haha!
Vi hoppas nyår blir bättre:)
Kram Monkan