lördag 27 december 2008

Mellandagsrea, tjohooooooooooo

Idag vaknade jag och kände att dagen skulle blir lugn, förhoppningsvis.. En skön känsla efter julen :) Slog upp de blå kl:8.00 och började göra mig iordning för shopping på mellandagsrean:)... Vid tio var jag och Mandan inne på stan och gjorde vårt första byte, Wiggos robot som icket fungerade på julafton.. Som tur var fick vi byta utan kvitto och Amanda blev småkär i killen som jobbade i kassan på Lekbiten, mohahaha! Han var såå trevlig, kanske blir ngt där, haha :)

Vi fyndade i alla fall lite saker, parfym, kläder, skor & underkläder samt presenter till de som fyller år i Januari månad, skönt! Sedan skulle vi ju som sagt äta lunch, och dottern ville välja så det blev på" Subway"... Ja jag äter aldrig där, har gjort det en gång och gillar inte riktigt deras smörgåsar, faktiskt! Så hon börjar beställa och jag hakar på, haha.. Jag tar allt på säger jag, Amanda håller på att dö av skam över sin mor, men thats it, take it or leave it,mohahahah! Aldrig mer säger bara jag, detta stället är för tonåringar, mina mackor är mycket godare hemmavid, så det så! Men vi var nöjda över dagen i alla fall :) Nu blir det skjuts av mamma på måndag till privatdoktorn igen,. och det verkar ha fallit på min lott denna gång! Huvudsaken är väl att det åtminstonde blir lugnt till nyår, eller hur? Vill bara mysa då, faktiskt!

Pratade m Monkan idag, haha, Håkan har börjat spy, som vi alla förutspådde men inte han. Riktiga karlar spyr inte sa han igår, jo just det, vi bara väntade på det, haha! Nej, skämt å sido de är alltid sjuk vid ledighet, hoppas de piggnar på sig inför nyår :)

Träffade en gammal arbetkamrat idag på h&M, alltid lika full speed på henne, hon hade varit ut igår och träffat en dejt som för tillfället låg och sov hos henne men hon jobbade på i gårdagens smink & skulle fortsätta dejta ikväll, en riktigt härlig tjej må jag säga!!! Detta försökte hon viska till mig över kassan och det värsta var att jag hörde inte vad människan sa på direkten haha! Kan berätta att min dotter höll på att dö :)

Nu ska jag njuta av att mor & far är hemma och allt är lugnt & stilla.. Ska slå på den fina brasfilmen jag fått av bror & Annika & bara läsa en god bok innan middagen/ Tipp, Tapp, Tipp, Tapp, Tippe Tippe Tipp Tapp :) Trevlig lördag kväll/ Vickan

Inga kommentarer: