måndag 5 januari 2009

Trettondagsafton, at home :)

Ja idag har man varit första dagen på jobbet :) Jag är alltid nervös & fundersam inför nya jobb och om det ska hända ngt nytt, då snurrar tankarna i högt tempo, kan jag lova :) Så inatt blev det inte mycket sömn, tyvärr... Kändes imorse när väckarn ringde kl:07.00, men jag bet i det sura äpplet o klev upp! Mycket info blev det, & mycket att ta in.. Huvudvärken kom smygande vid 12.00 så det var bara att plugga in lite alvedon :) Jag fick frågan om det kändes ngt annorlunda att jobba som fsk eller lärare? Ja vad säger man efter en dag m info? Vet ej, faktiskt! Självklart längtar jag redan tillbaka till skolvärlden, jag älskar verkligen mitt jobb som lärare! SANT! Men jag har inte råd att jobba 50% så jag tror att detta blir en bra lösning:) Ser redan utmaningar att se framemot med temaarbeten samt mattehörnan & bokstavshörnan :) Ska nog lägga lite fokus där tror jag : Det behövs!

Efter jobbet for vi till min syster & fikade så goda saker såååååååå! Hon fyllde år idag så det var pompa & ståt. Wiggo & stina körde sitt eget race kan man säga :) De är fartfyllda bägge två.. Olle såg på youtube"Caterpillar maskiner", mohahaha, den gossen är verkligen förtjust i maskiner, inte i sin Vickan :)

Nu har vi nyss skickat hem vårt främmande för kvällen, vi åt gott och hade bara trevligt! Synd bara att ungarna levde skithus, haha :) Fick även höra att Peter & Perra varit hockeyproffs, sådeså.. Vem tror på det? haha

Ha en fortsatt trevlig kväll, kramar Vickan!

1 kommentar:

Anna sa...

Hockeyproffs!!! Ja dom kan överdriva dom:)