lördag 28 februari 2009

En härlig dag helt enkelt!

Frillefrillan :) Det blev några guldiga & bruna slingor i håret som ni ser, blev nöjd :)
Plattorna börjar kika fram under snön vid husväggen & altanenDet droppar från taket, så vackert & så mycket längtan..... Efter sommar!


Min gamla höstuppsättning utomhus, full med snö...


Vaknade utvilad i morse, bryggde kaffe & tog en härlig morgonpromenad m familjen :) Fick sedan en HF frukost av min man, haha :) Sedan bar det av på loppis, hittade inga fynd till mig själv men till sonen, en turtles :) Nu är jag nyss hemkommen från ett barnkalas hos J, en kompis till wiggo... Puh, de hade kul, men det känns att man jobbar med barn dagarna i ända, så det är väl direkt ingen hit att sitta på ett barnkalas på helgen.. Men vad gör man inte för sina kära barn?


Karln i huset håller på att göra en älgstek, så gott! Och jag ska börja ta itu med vårt förråd, rensa & slänga en massa skrot, drygt men nödvändigt!


Tog lite bilder ute, igår & idag, vilken känsla när man kan sitta på altanen o sola & dricka kaffe och det droppar från taket, i love it! Jenny dök förbi så vi hann sitta ute en stund & bara surra i lugn & ro, det är ro för själen...


Till veckan jobbar jag bara måndag, sedan är det dags för sportlov, jippiii! Det ska bli så skönt att bara vara tillsammans & dola på.. Tisdagen blir det nog Leos lekland m L & L, sedan blir det hårfrissan för wiggo på onsdag, sen stugan! Ska bunkra upp med böcker & packa ned symaskinen tror jag... Skulle behöva göra lite i stugan med den, haha!
Träffade en gammal arbetskompis idag, så trevligt! Saknar er & era tokigheter :) Ska försöka plita ihop två vykort till veckan & skicka iväg till klasserna vi får väl se vad det blir :)
Nu dags för förrådet & det bums tror jag, eller? Kramis & trevlig lördag kväll på er allesammans!

2 kommentarer:

Annas hus och hem sa...

Det låter som du haft en bra dag. Själv håller jag på att längta efter inglasningen, det blir snart säsongspremiär. De soliga dagarna är det inget problem att sitta där. Ha en skön kväll och hoppas älgsteken blev god.

zandra sa...

Jag var på leos lekland i torsdags och jag ville aldrig därifrån..
Men nu får jag ta "sportlov" med att vara magsjuk och febrig... jippi........
Ligga i sängen och vara helt slut när man ser disken och tvätten hopa sig...
nya tag sen när jag tillfrisknat. och älg är skitgott!