onsdag 18 februari 2009

Kaffe & semlor eller vad säger ni?




Hej hopp i kaffe skogen!
Idag har Vickan haft en lång arbetsdag kan man säga! Det har gått riktigt bra faktiskt, ändå...

Men det blir liksom ingenting kvar av dagen när man kommer hem så sent. Har käkat middag, läst en god bok i fåtöljen, nattat och kramat sonen samt skickat iväg dottern från datorn :) Det var så lugnt & skönt när jag kom hem, fadern & sonen var i stugan och skottade, så jag åt i lugn och ro när jag kom hem. Sedan förflyttade jag mig till vrummet och läste en god bok ett tag och drack en stor kopp kaffe, härligt!

Förhoppningsvis blir det stugan i helgen, med grillad korv, skoteråkning & myspys i fåtöljen där, haha :) Syster yster ska också dit, mysigare då :) Är bjuden på Me and I party på söndag, får se om det blir rätt tid så ska jag nog fara dit.. Sara som ska ha det, har nyss gjort om sitt kök totalt, skulle vara roligt att äntligen ta sig tid att titta på det!

Ikväll blir det en tidig kväll kan jag lova! Arbetsdagen imorgon blir till 19.00 med möte! Så min lediga fredag går nog åt till packning av diverse saker till stugan. Hade tänkt att baka semlor på fredag, men jag får se... Det värsta är att min familj älskar semlor( ja, kanske även jag, lite) mohaha :) Men har vi lite tur kanske mormor har bakat några och de är faktiskt godast, jag lovar!
Godnatt & dröm sött alla trevliga damer därute! Kramisar Vickan!
" Vad kvinnor än gör, så måste de göra det dubblet så bra som män för att bli betraktade som hälften så duktiga. Som tur är, är det inte särskilt svårt." Charlotte Whitton.....

4 kommentarer:

Mammamonkan sa...

Oj,oj vad gott med semlor!
Hembakade är ju nåt alldeles
speciellt;)
Kram Monkan

Annas hus och hem sa...

Skönt och få äta middag i lugn och ro:) Hoppas det blir bra väder i helgen så ni kan vara ute i solen.

Naija sa...

hahahaha
jag älskar semlor men inte mandeln och det sak vara hembakat!

zandra sa...

Så du hittade mig! Attans, då var det slutskrivet hemskheter då... Hehe!