fredag 12 februari 2010

Hej ljuvliga fredag!

Började dagen med nya prov på labb... Gick inte att ta... Nästa gång: måndag :( Ser ut som en blåval på armen, läskigt va? haha Nej, nästa gång ska jag få ett eget rum, ligga ner i sängen och så har jag fått hem ett bedövningsplåster som jag ska sätta på 1 1/2 timme innan... Hm, undrar om det inte var bedövningsplåster wiggo fick sist(han är fem år) han skulle ta spruta...
Skulle helst inte vilja åka dit ngt mer, kan man sjukskriva sig därifrån?

Efter att ha deppat ett tag över att det inte fungerade att få ngt blod ur armen idag så lyckades jag hitta ett inlägg av maggan graaf :) http://magdalenagraaf.se/category/bloggen/page/2/ Jag har läst detta tre ggr nu och fullkomligen skrattar ihjäl mig! Tårarna rinner och jag flämtar efter luft! Wiggo ba; mamma mår du inte bra? haha Var tvungen att kopiera in en del av inlägget, men gå in och läs själva hon skriver som en komiker och hittar på nya ideer och upptåg mest hela tiden ;)


Ur magdalena graafs blogg;

Veckans ris går till mig själv!För att du ska inse vilken riktigt usel människa jag är, ska jag berätta för dig om (kodnamn) bajsresan.Strax efter min blödning förra året, flög jag med alla barnen till Scotland för att vila ut en vecka..Resan gick bra tills vi skulle landa, det blåste och planet fick för mycket medvind. När vi var tio meter från marken, inser piloten att det inte går att landa. Han gasar och vrider planet i 90 graders vinkel rakt upp…Väskor flyger, och folk (jag) skriker.Konversation mellan mig och mina stackars barn var:Mamma:-
WWWHHHaaEhaaawhaaaaaa!!!!! (Tänk skräck, avgrundsvrål, vidgade näsborrar och likstelhet !)

Barn1:-Vad händer mamma?????? (med en snyftande och orolig röst)

Mamma:-VIII DÖÖÖÖÖÖR!!!! (en omänskligt och förvriden röst)

Barn:2-Maaaammma!!! Så får INTE mammor säga!!! (tänk psykos)

Mamma:(tar sitt förnuft till fånga)-INGEN FARA!!! Mamma skojade bara ha’ha!!! Oj!! Där bajsade mamma nästan på sig.. Ho’ho, så det kan gå!

Varav barn2 halvställer sig upp i stolen och skriker så att människorna från rad 10 vänder sig om.- MIN MAAAAMMA Har haft en hjärnblödning!! Och nu har hon BAJSAT på sig oxå!!!Hmm, dagens RIS går till mig, en sämre och en mer opedagogisk mamma får man leta efter;-) Men ska vi se det från den ljusa sidan så kan ju alltid killarna ”titta tillbaks” och skylla sina betyg på sin traumatiska uppväxt..

Skrattar ni inte, så vet jag inte vad jag ska säga :) Det tragiskt i detta är ju ändå flygrädslan... Har den själv och skulle kunna se mig själv göra exakt samma sak... Håller också hand i plan, eller läser samma ord i boken 23 ooo ggr bara för att fokusera på ngt annat :) Hoppas ni alla fick lite kul! Det förgyllde min dag i alla fall! Ska vila en stund med wiggo nu, känns att vi varit uppe sedan 4.30 och tempat, lastat in alvedon och druckit juice. Solen fullkomligt lyser här idag, såå vackert ute så man nästan blir rörd :) Kankse blir det stugan kanske inte, beror på den lille mannen.... Ha en toppenhelg och glöm inte alla hjärtans dag på söndag!

2 kommentarer:

zandra sa...

ajsing. har du ont om blod eller?


eller är du vampyr? :D



jag har haft en toppendag!

Vad ska du hitta på i helgen då? Stugan?

Gårdsromantik sa...

Men snälla nån!!!

De barnen!!!

Kika in till mig - jag har en tävling där du kan vita rosbeströdda ljuva ting!!!

Kram Maud