torsdag 14 oktober 2010

Det har fallit snö....

Hej hopp!

Idag kom den första snön... Jag njöt som ett barn av flingorna som ramlade ner utomhus. Tur jag fick uppleva glädjen med min klass :) Ser fram emot pyssel, julmusik och tända ljus i klassrummet framöver.

Nu har vi handlat på Ikea till vårt kök i stugan och tanken är väl att sätta i gång så fort som möjligt. Det blev vita lidingö, med svarta bänkskivor och min efterlängtade vita porslinsdiskho.. Yeah! Kommer bli så fint! Det blev ju en del annat också som trillade ner i vagnarna vi släpade på, ME LIKE! Men tur jag har min man som stoppar mig, jag blir liksom helt galen där. Skulle kunna lasta ner hur mycket som helst i vagnarna :(

Vi väntar också på vår kamin som nu är beställd, ska bli så mysigt att sitta där och njuta med en god bok i vintermörkret. Annars rullar dagarna på fort som bara den, knappt så jag hinner med själv ibland. Men jag försöker :)

Kort inlägg, måste fortsätta läsa min nya pocketbok jag fick hem från adlibris igår, den är underbart spännande och bra. Har läst halva sedan igår, går nästan för fort, men det är tur jag har en till på lut. Imorgon ska jag försöka komma ihåg att ta med ett antal böcker till klassen som jag lovat.. Undrar om jag lyckas i morgon kaoset :)

Ha en mysig helg alla/ Kramis Vickan

1 kommentar:

zandra sa...

ja dagarna går skrämmande fort förbi. jag blir glad vissa nätter då lillan är vaken för då brukar tiden gå sakta. då hinner jag njuta av hennes sällskap ordentligt. fast hon skriker :) hon är ju så förbajjat söt.

hur är det med dig? går det bra för dig på "nya" jobbet ?