söndag 24 augusti 2008

Utvilad, känns det som...

Godmorgon alla ni som är morgonpigg som jag en sådan här vacker dag! Åh vad jag önskade att jag kunde slänga på mig gympadojorna & bara knalla iväg på en morgonpromenad.. Men min son sover & min man har åkt på jobbet... Ska idag försöka att hinna med att få lite saker gjorda, samt att vi ska åka & uppvakta en liten kille som har fyllt år... Imorgon har jag & min käre gubbe tvåårig bröllopsdag, tänk vad fort allt går.. Undrar vad man firar"papper, bomull"? Kan inte riktigt det där, ngn som kan?



Bytte gardiner i vardagsrummet igår, blev så nöjd och stod & lallade för mig själv, tills jag upptäcker att "Ikea" har lyckats packa in två olika sorters längd på mina tvåpackgardiner"Hedda" .. Gud vad besviken jag blev, de är så fina & jag bor inte direkt i närheten så jag kan droppa in och byta ut dem direkt.. Så det får bli ett samtal idag i stället...


Vackra, men olika längd



Min snart tvååriga gifta man


Mitt vackra skåp som jag fått av min mor & far


Min son ropade nyss på mig;" mammma, skynda dig det rinner snor!" Jag bara: "mamma kommer! Sonen: -Mamma kom då, det rinner jättemycket!... Stackarn, nu är det återigen dags för förkylning i samband med dagistart.. Får väl se hur dagen urartar sig då, blir väl helst inget kalas idag heller.. Man får väl sitta inne i det fina vädret,(visst är det rart med barn?).. Blir nog till att ringa & boka upp mormor imorgon kanske, väldigt bra att ha en mormor..

Måste bara berätta en rolig sak:" Min son följde med sin farmor & farfar på cirkus i lördags, på cirkusen var även en kompis till mig med hennes barn. Hux flux plingar det till i min mobil" Din son och fafar är uppe på scenen & spelar trumma, sonen är chockad och farfarn vill helst sjunka genom golvet skulle jag tro"! Ha ha... Vi skrattade en del åt detta, just eftersom denna farfar inte så ofta far på sådant här och jag tror inte att han gör om det(det kan ju i och för sig vara synd)men de är ju lite kändis i alla fall :)

Ha en skön dag & ta vara på solen, ni som får låna den idag med mig/ Kram Viktoria

1 kommentar:

LISA sa...

Hej syster vilken mysig blogg du har fina bilder och allt är bara så fint och roligt att läsa om dina dagar. och du ska få smaka på kantarellerna*L* kram från syster