tisdag 16 september 2008

Härliga träning :)


Vilken toppen tjej jag har! Ikväll har hon varit barnvakt till Wiggo medans jag har varit på spinning och tokcyklat(kan man lugnt säga)... Det är så jobbigt i starten men så skönt när man är färdig och sitter där och känner sig helt utpumpad på energi. Kan rekommenderas till trötta mammor :)


Idag har jag fått syn på en underbar sida på nätet där de säljer doftljus i mängder, skulle vilja ta hem och sälja vidare.. Min kära kollega Inger visade mig den, hon hittar alla de möjliga sidor, jättebra!


Har nu också varit och pratat med "Näringslivservice" ang om att starta eget.. Så spännande.. Ska få gå en kurs på 7 veckor i marknadsföring och budget, känns som en ny energikick i livet! Har hittat återförsäljare som jag känner för och som jag tror kommer att bidra med mycket fint i de flestas ögon.. Har visat katalogen som jag har fått hem från en återförsäljare till ett antal trogna nära personer som står ut med mig och mitt brinnande intresse för inredning, KUL!!!


Och, jag har äntligen kommit fram till slutsatsen att jag är för feg att satsa stort och öppna butik(även fast det är det jag vill), så istället kommer jag att ta hem varor jag känner är inspirerande, vackra, rätt pris på och som lockar folk m ögat, lät fint va? haha... Samt lägga ut bilder på bloggen, som rätt snart kan byta namn.... Måste bara hitta ett som duger för mig.


Har i alla fall idag suttit och lirkat på datorn m visitkort, gud så roligt! Ska även denna vecka upprätta en affärsplan, det såg inte lätt ut men det gäller ju att ta tjuren vid hornen, eller hur?


Tur att jag har världens bästa granne;Viveka, som har "Liten Bod" på samma gata som mig. Hon säljer kläder från Danmark, dam, herr & barn... Jag ventilerar otroligt mycket med denna kvinna, dagligen kan man säga.. Hon sköter man, haha, och fyra barn samt jobbar stenhårt m sitt företag, det är bra! Och nu har hon fått mig på kroken gratis! :)


Återkommer senare, men nu börjar det rulla framåt i alla fall, när man äntligen bestämt sig...


Dags att packa inför utedagen imorgon, kaffe måste med samt varma kläder(annars finns risk för köldskador här)... Vi ska ha utedag med hela lågstadiet samt lunch, blir jättemysigt!


Kram på er & sov så gott/ Hälsningar en blivande inredningstokig mamma!

Inga kommentarer: