söndag 21 september 2008

Skogens konung

Vilken suverän svampdag jag har haft idag! Trodde inte att vi skulle ha turen att hitta något, men mer och mer kröp de fram i skogen... Det är en sån skön känsla när man hittar kantareller och man vet hur underbart goda de är, lyckan är total! Men som sagt så är jag livrädd att gå i skogen, egentligen. Långt in gick vi dessutom m vår lille fyraåring med oss som surrade och surrade om björnar och älgar, han ville så gärna se en.. Vi hittade bajs av olika slag, såväl färska som gamla, jag rös hela tiden. När vi tillslut var på väg hemåt så tappade vi bort oss för en stund, inte kul kan jag säga.. Paniken var nära! Men vi hamnade på rätt spår igen och började att höra bilar på vägen, men pang bom så rasslade det till ordentligt i träden"kraftigt" kan man säga! Fy farao vad skitis jag blev, min man blev alldeles still och vi alla bara väntade på vad som skulle komma farandes! Hjärtat rusade och tårarna var inte långt borta. Det som fanns där försvann åt andra hållet och vi hann inte se vad det var. Men i kväll säger min man, du jag tror att det var en björn, jag är ganska säker.. Sagt och gjort, det var sista gången jag var i bär och svampskogen! Nog för att trattisar är goda, men mig har nog skogens alla djur sett för sista gången! Håller mig till stadskärnan istället :) Ser fram emot en solig dag imorgon med/ Viktoria

Inga kommentarer: