söndag 19 oktober 2008

Ljus utanför vårt hus, äntligen!


Äntligen lyser våra spots upp utanför vårt hus! Det ser så mysigt ut & ljusen faller så fint på husfasaden.
Idag har jag bakat ett gott surdegsböd m frukt i! Det är superenkelt att göra men kräver lång jästid, men man kan ju alltid förkorta tiden litegrann :) Det gjorde jag. Receptet finns på http://www.matklubben.se/ under sökordet"fruktbröd" om ngn blir intresserad att prova...
Har varit ute & powerwalkat också, väldigt skönt att rensa hjärntrådarna som snurrar runt ibland! haha...

Var hos kära vänner på middag igår, fick sååå god mat! Till förrätt fick vi god räk & krabb röra till tunnbröd, huvudrätten bestod av:Rotsaker i ugn med lammfärsbiffar m kryddor i. Till det morottzatziki, kokta rödbetor & fetaost. Till efterätt en chokladsuffle m bär och basilikasås...

Nu var det så; att jag var så sugen att prova chokladsufflen m basilikasåsen. Eftersom vi alla har barn så gick frun i huset & la i säng den minsta, Olle bolle :), under tiden skulle hennes man ta undan disken, ja vad tror ni hände? Han surrade med min man i godan ro under tiden disken vant & snabbt åkte in i diskmaskinen, så snabbt att han diskade ur pannan med såsen i utan att tänka på saken :) När sedan Jennie frågar; Ante var är basilikasåsen? Hm, ja...
Jennie;- Ante har du kastat bort den?svarar Ante , ja jag har nog det, det gick så fort! hahahaha

Ante var rädd att han skulle få höra detta i framtiden, & JA, HAN LÄR NOG FÅ GÖRA DET! Nej, skämtosido, men det hade varit gott att få pröva den blandningen av choklad & basilika.

Har suttit m min dotter idag och pluggat inför so provet hon har i veckan"lag & rätt", det är inte alltid så lätt.. Många frågor & mycket text, men det känns som att hon har koll på det nu :)

Hände ngt tragiskt i helgen också, en person avled efter en olycka.. Alltid sorgligt när sådant händer, man ska ta vara på varandra så mycket det går! Men det gör ni väl allihopa? Ska snart se "ensam mamma söker" som vanligt på söndagar :), Sköt om er & tänd lite mysiga ljus, det ska jag.. Ha en bra vecka/ Vickan

1 kommentar:

Mammamonkan sa...

Vad fint det blev med utebelysningen:)

Oj,vad jag skrattade åt Antes lilla "miss" med såsen i helgen, haha!
Kramar Monkan