onsdag 10 december 2008

Var är julstämningen? Är man för gammal? Hm...



Har hittat så fina ljusstakar från "Slott och koja" I mora, vill ha de hos mig i jul!!!!!!!! Varför har man inte ett heltidsjobb så att man kan handla det man vill ha? Just nu vill jag ha så otroligt mycket och behöver fakstiskt mycket också :) Du har sååå mycket fint Sylvia, skulle gärna ta en tripp och besöka denna charmiga butik vid juletid :) Kika gärna in på bloggen så får ni se själva vad butiken har att erbjuda,klicka här: http://www.slottochkojaimora.blogspot.com/
Ja, min julstämning har falnat lite med min förkylning tror jag... Ingen ork till ngt känns det som, eller blir det mindre år till år? Ah, det kommer nog, hoppas & håller tummarna :)
Skrattade gott åt mina kära kollegor idag när jag fick höra vad de diskuterat idag, mohahahahaha...... Tur att jag inte var närvarande, hade nog blivit generad och ursäktat mig med att jag inte hörde eller att , ja jag vet inte! De är härlig, här räds man icke för att vara öppen inte :) Luden eller icke luden, vad säger ni? haha Nej, skämt O sido, nu surrar jag igen!
Nästa vecka ska jag & Camilla min kollega med samma bra minne som jag komma ihåg att vi ska på julvandring m klassen, blir mysigt!!! ( Om vi kommer ihåg att vi ska dit, haha) Sedan blir det julpyssel och avslutning, det går undan, eller hur? Är bara så ledsen över att jag inte jobbar fredagar och så är det Lucia nu på fredag m skolan, tror jag smiter dit ändå och kikar på de söta små trollen, det är ju så mysigt! Wiggo får haka på mamma i kyrkan, bara han lyssnar & sitter still, får väl hålla tummarna!
Såg på SOS FAMILJ igår, ja inte är det lätt alla ggr att få tonåringar att sluta diskutera, det vet jag med! Tror jag ska upprätta ett kontrakt här hemma med, ingen dum ide faktiskt! Får väl höra vad den lilla damen säger, blir otroligt spännande.... Fortsättning följer...
Idag skulle vi ha åkt till min svägerska Annika och Kusin Lina, käkat middag tillsammans och klippt lilleman.. Men efter min första dag på jobbet kände jag att, detta går ej... Har blött näsblod tre ggr och har en sån himla värk i ryggen, jag blir så less........... Sitter nu m värmekudden och hoppas att det ger med sig, trött blir jag i alla fall.. Känns tråkigt att vi inte kunde fara, var så längesedan vi var där & hälsade på.. Wiggo blev nog lite besviken, han hade som förberett sig på ett klipp, haha!
Ikväll blir det bonde söker fru, vem hejar ni på? Nej, dags att kolla över middagsmaten( Tomtegröt på tub) det ni/ Vickan

Inga kommentarer: