onsdag 7 januari 2009

Första dagen på förskola :)

Idag har varit min första riktiga arbetsdag på förskolan :) Vi hade det lugnt m barn och fick flyta på lite och ta in allt som verkligen behövs när man börjar ett nytt jobb. Men nog känns det ändå att dagarna blir längre och att rasterna inte är som förut :( Lite raster känns det som... Men det kanske är ovanan som sitter i, detta m att frysa direkt man har varit ute en stund och att inte få ta sin tio rast samt eftermiddagsrast? Nog skiljer det sig lite grann, japp :)
Idag har jag fått se otroliga byggkonstruktioner av dessa 5-6 åringar.. De är så duktiga :) De är också så intresserade av alfabetet, ord samt matematik och även duktiga! Vi hann testa lite på samlingen idag, det var faktiskt roligt! Imorgon ska jag på biblioteket m två av dessa förskolebarn och låna böcker, ser framemot det :)
Det har varit en riktigt bra dag, men det är jag som blir trött av allt nytt som händer omkring.. Man är inte riktigt van, så det blir gonatt marie här alldeles strax :) Imorgon börjar skolan så jag får se till att dotra kommer isäng i tid ikväll, ganska omöjligt! Hon är lik sin stora kusin tror jag, nämner inga namn, men det finns bara en :)

Sov så gott, det ska jag göra! Jag lovar! Kramis Vickan :)

Inga kommentarer: