tisdag 10 februari 2009

Värmande solstrålar i ett vinterlandskap....




Idag lyser verkligen solen här hemma, så vackert ser det ut! Tänk vilken feel good känsla man direkt får av solens strålar när det börjar kännas som nedräkning till våren :) Snö i massor har vi också som ni ser, gungställningen sitter där den sitter!
Idag känns det bättre i huvudet, för första gången på sååå länge.. Sitter och funderar på morgondagen, vill jobba! Min man säger åt mig att stanna hemma onsdagen också eftersom jag blev sjukskriven av läkaren tom den dagen. Har inte bestämt mig ännu, självklart är jag piggare på torsdag än på onsdag, men det handlar om två arbetsdagar? Vill verkligen inte vara hemma längre, man har nästan glömt bort hur det känns att vara utan huvudvärk och var i hela överdelen... Därför känns det som att man fått i sig härliga endorfiner idag, pencellinet börjar verka och solen lyser, jippi :)
'
Igår var en tråkig dag, ser inte ljust ut inom grundskolan för oss lärare.. Självklart känns det tungt & vemodigt.. Det som känns bra är att jag har mitt vikariat som fsklärare istället, jag står inte utan jobb i alla fall. Kanske snart om jag inte blir frisk snart, de ledsnar väl på en....
Kan man verkligen ska äta 4 st pencellintabletter per dag i tio dagar? Min mage känner redan av det, hur bra är det? Och hur nice? hm.....
På fredag ska vi i alla fall ha utvecklingssamtal på förskolan ang vår son. Blir spännande att höra hur mycket spring i benen det är, haha :)
Pratade m Loe idag,, ingen bebis ännu :( Imorgon går dagen ut, hoppas att den kommer snart.. Jag längtar sååååå :*
Ska vila en stund , vetekudden, hört talas om den förut? haha Ni som kan, gå ut o promma i det vackra vädret, det hade jag gjort om jag kunnat! Kramisar Vicke Pick



Inga kommentarer: