onsdag 25 mars 2009

Bastun börjar bli laserad ...


Hello there!

Kom hem sent idag eftersom jag hade stängningsturen.. Men det är ljust ute nu så det gör ju faktiskt att man blir piggare, det gillar jag skarpt! Idag har jag börjat skriva ut stora, färgglada bokstäver i rött & blått som ska in i vårt nya "skrivrum", funderar på att hänga upp dem samt sätta dem på väggarna.. Vokalerna blå samt konsonanterna röda :) Har även hunnit göra klart 6 åringarnas böcker som de ska få jobba i framöver, så kul! I samlingsrummet (bokrummet) gick vi igenom veckodagarna, vädret och månaden mars idag.. Vi satte upp dagarna & månaden mars och pratade lite om våren.. Då säger ett barn; kan vi inte sätta upp alla månader i ordning på sidan bredvid? Ja visst, så jag gick o hämtade de övriga 11 månaderna i blått & vi mojsade upp dem.. Skulle bara haft en årssnurra som visar vinter, höst, sommar & vår i bilder... Får bli ett senare projekt :)

Fick i alla fall våfflor när jag kom hem idag, viktigt eftersom det är våffeldagen :) Fast jag hade kunnat vara utan, är ingen riktig våffeldiggare... Men övriga familjen är ju det :)

Bastun håller snart på att vara färdiglaserad, dörrarna är köpta så snart så kanske jag sitter där inne & bloggar, haha!
Är så sugen på att förverkliga mina drömmar om inredningsbutik fortfarande, ja, jag har lite funderationer på ett antal saker... Vi får se om det blir ngt av det eller om det faller.... Alltid ngt nytt på gång, thats me! Fast detta har ju som sagt hängt med ett år nu, ops tiden går fort.
Hade besök av en kär kollega ikväll, så trevligt! Vi har surrat om ditten & datten och tokat oss samt sett på rent hus, stackars tant, hur kan man leva så? Ja hon fick ju fint i alla fall :)
Nu ska jag krypa till kojs & läsa en god bok, med en tjock filt över täcket tror jag, känner mig frysen ikväll, huvva... Ha en trevlig torsdag! Kramar Vickan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för tipset! Ska undersöka den sidan direkt när jobbet är avslutat :) Ha en skön dag i solen!