onsdag 13 maj 2009


Ett litet loppisfynd =)
Dagens loppisfynd, en liten karaff med skylten olja...=)



Har satt lite persilja också i min lilla vita kruka, alltid fräscht!



Påminner mig om sommargrönskan just nu, som kommer med stormsteg hit upp!

Imorse var vi till ortopeden m W och satte ny(lila) gips denna gång :).. Allt gick så bra, det märks att det är deras jobb & att de är kunniga i det de gör! Skönt! Gips teknikern var en rolig "gubbe" som kallade W för kalle, haha :) Och drog skrönor & surrade för fulla muggar, han träffar vi gärna igen, haha!
Igår var det vårkonsert här hemma för musikskolans elever! Snacka om att vara stolt över dottern! Hon sjöng så fint så mamman fick tårar i ögonen! Och så läser jag idag i tidningen att hon & kompisen J är omnämda som stjärnskott för kvällens vårkonsert, med en bild till... Det ni! Morfar har surrat om det reportaget hela dagen :) Kanske även jag, men sådant hör ju inte till vardagen alla ggr, eller hur?

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Vad skönt att det gick bra idag! Lennart ( gipsgubben) är verkligen en rolig prick... Sebbe träffade på honom några ggr förra året då han brytit sin arm :)
Ha det gott!
Kram

Mammamonkan sa...

Verkligen kul för Amanda,hon är ju så duktig på att uppträda:)
Kramis!

Vit som snö sa...

Skönt att det gick bra med gipsningen. E har brutit armen o F har brutit benet för ett par år sen o jag var så nöjd med sjukvården båda gångerna. Dagens plastgips är ju helt fantastiskt, inte sådär blytunga som förr.
Vad kul att dottern är en sån sångfågel. Man blir så stolt!
Kram Cilla

Anonym sa...

Hej VICKAN

Ingen webbutik i sikte,men det går alltid att skicka på post!!!!
Trådlådorna är långa det går i 3 stk krukor och de kostar 299.-
ha det bra Sylvia

Fröken Fräken sa...

Vad bra att det till slut blev något av en positiv upplevelse att få benet gipsat! Det var en söt oljekanna, själv letar jag vidare efter spetsdukar på loppisar...