måndag 15 juni 2009

pioner, rosenbuskar & clematis...

Min härliga rabatt som jag verkligen slitit & jobbat med i helgen ;) Längtar tills den lummar upp sig.... Då ska jag njuta med en skål jordgubbar i denna utegrupp!

Vilket väder! Det regnar & regnar verkligen här nu! Men jag har faktiskt trotsat regnet denna helg och varit ute & planterat blommor i mina nya rabatter! Det ni ;) Planterade även vita rosbuskar mot vår lilla stuga som står bredvid storstugan, men tyvärr glömde jag fota den... Den blev så fin den med & tänk när det riktigt växer upp längs väggen på stugan.... jag längtar!

Idag har jag faktiskt varit på intervju... Tänk att man alltid ska vara så pirrig & nervös innan, och när det är gjort är det så skönt! Vi får väl se hur det går :) Snart är det dags för bröllop också samt midsommarafton i stugan! Hoppas att det i alla fall blir uppehåll så man kan äta tårta & sill ute, eller vad säger ni? Vi har i alla fall flyttat ut till stugan denna vecka där vi jobbar för fullt med toaletten, snart kanske man kan få igång duschen där... Vore inte helt fel!

Ikväll ska jag hämta naturstenar och lägga i mina rabatter, hoppas att det blir bra! Men även att det slutar regna ;) Ha det gott!

2 kommentarer:

Mammamonkan sa...

Oj,vad fint det blev:)
Jag kommer och käkar jordgubbar hos dig då,hihi!
Kram Monkan

Fröken Fräken sa...

Jag håller tummarna för att det gick bra på intervjun!
Ja, lite sol vore trevligt, fast jag har hört att det är väldigt bra att plantera i just regn, ingen risk att blommorna hinner torka bort innan rötterna börjat trivas..

Tack för dina snälla ord hos mig, jag blir jätteglad!