tisdag 8 december 2009

Nu tändas tusen juleljus......

Ny bakad pepparkakscheescake som vi avnjutit ikväll..... Hittade det hos Gunillas blogg knaperiknus; länken finns på högerkanten i min blogg( där alla mina bloggar jag läser finns)

Hittade dessa fina tags i en lokal butik, fanns både i svart & zink!


Underbara Vakre Hjem.... En av mina favoriter!

Äntligen hittade jag en stooor vit julstjärna! Pryder sin plats bra i köksfönstret... Inte tvärbillig, men fin ;)

Ja, inte känns vädret lockande för att fira jul... Här uppe i norr brukar vi ju ha turen att få ha snö, men den verkar falla längre bort för varje år som går, trist! Jag gillar det vackra, rena vita som lyser upp dagarna & som verkligen skänker julfrid! Saknar den för tillfället... Tur att man kan sitta och kika runt på allas bloggar med julpyssel, julbak & dylikt; det ger mig julkänsla för tillfället i alla fall, så TACK! Till helgen funderar vi på att åka till stugan & mysa lite & dola på! Har ju en del att göra där & allt blir som småroligt(faktiskt) :) Nej, nu ska jag kika runt hos er andra en stund & se vad ni har hittat på under tiden jag varit borta ;)

2 kommentarer:

Mammamonkan sa...

Jättesnygg stjärna.
Kraaam!

Gunilla sa...

Snygg stjärna! Hoppas du njöt av kakan lika mycket som jag! Den är given på julafton för min del iaf :) Kram ♥