måndag 14 december 2009

Sankta lucia.... <3

Idag har det varit lucia på min sons förskola.... Oj så fint de sjöng! Tänk att det inte riktigt känns som jul förrän man fått vara med om och uppleva lucia! Mysigt värre.....

Äntligen har det smygit sig in lite tyg i min ram från IKEA, och vad passar inte bra i dessa juletider om inte ;rött! Blev glad av dess färger!

Som sagt här är den omtalade lampan gånger 2 ;) Och nu sitter den på plats utan att ha rasat i backen, det ni!

Den lyser upp i vintermörkret! Fast nu är det snö i mängder här, så jag var tvungen att ta en liten prommis ikväll för att in supa atmosfären ;) Kanske, kanske vi får en vit jul ;)



Lite Blossa & mys i vitt.....
God Jul från oss ;)

Älskar verkligen vita hyacinter och trodde att i år skulle det gå! Men icke, fick plocka bort dem..... Nu står de i garaget & jag är sugen på att plocka fram dem hela tiden....:(


Jag kan ju kika på dem här på bloggen i alla fall & njuta! Imorgon ska jag sätta igång med lite julgodis, ska provbaka ett recept av leilas godis.... Vi får väl se hur det mottas här hemma!

Hoppas ni alla har haft en trevlig 3;advent och Lucia! Det har jag ;)



2 kommentarer:

Maria sa...

Gillar lampan.. Hoppas julen varit bra! KRAM!

Mammamonkan sa...

Hej Gumman. Kände bara för att skicka dig en STOR kram <3
// Monkan