torsdag 14 augusti 2008

smaskigt värre


Världens smarrigaste chokladmuffins, jag lovar..
Chokladmuffins 7 portioner Stora formar, 6 st/plåt

4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
1/4 tsk salt
1 1/2 dl kakao
125 g rumstemp smör
2 1/2 dl socker
2 ägg
3/4 dl gräddfil
1 tsk vaniljextrakt (eller vaniljsocker)
Det är jättegott att lägga i några chokladbitar också, det gjorde jag( man tar vad man haver)
Glasyr:100 g philadelphia, 350 g florsocker, 4 msk smör, 4 msk kakao, Ca 1 msk vatten

Blanda de torra ingredienserna. vispa smör och socker luftigt. Blanda sedan i ett ägg i taget, sedan gräddfil och de torra ingredienserna. Rör tills allt är blandat. fördela i 7 stora eller 12 små formar. 175°C i 25-30 min. Något kortare för de små.
Glasyr: Rör ost och smör mjukt, rör sedan i resten. Den ska bli bredbar! Bred sedan över de färdiggräddade svalnade muffinsarna!

Dessa är inte gjorda för de som håller igen, men det försöker jag(fast jag bakar & äter ändå).. De går inte att motstå/ Lycka till:)



Inga kommentarer: