onsdag 20 augusti 2008

Trött men glad

Vaknade imorse och ville verkligen inte kliva upp.. Ögonen sved och kroppen kändes som bly.. Men det var bara att hälla i sig ett antal koppar kaffe, duscha pojken(som pinkat i sängen, se till att alla fick i sig frukost samt komma ihåg allt som skulle stuvas in i bilen.. Min man han säger "Hej då gumman", tar med sig sin termos, kliver in i bilen och glider iväg.... Livet är bra orättvist ibland, eller hur? I mitt nästa liv ska jag bli man, tror jag i alla fall.

Slutade tidigt i dag, jätteskönt var det att komma hem och upptäcka att "IKEA" katalogen dumpats ner i min brevlåda.. Så jag njöt av att titta lite i den, kika lite på nätet efter heminredning tills verkligheten kom ikapp. Fasiken, jag borde ha städat istället, för visst är det sådant man gör när man slutar tidigt? Tvättar, dammsuger, plockar efter onghögen osv... Ja, jag struntade i det ialla fall, men jag lagade gi-mat(inte så populärt hos min man)men kyckling har väl ingen dött av så vitt jag vet.Var ute på en kvällspromenad för ett tag sedan med min dotter, jätteskönt att vädra tankar och samla energi, rekommenderas :)Men det som inte rekommenderas är att träffa känt folk efter vägen, jag har så lätt för att stanna och prata lite strunt, det är ju såååå trevligt ibland :)

Nej, den här dagen har gått och jag med den, ska se film nu/ CARPE DIEM

Inga kommentarer: