söndag 28 september 2008

En ledig måndag

Vilken intensiv helg detta har varit! Rolig men fullspäckad... Gick mannekäng i fredagskväll för första gången( på ett tag), var riktigt nervös innan, men det gick bra.. Kläderna jag bar sålde bra, sådant kan man behöva efter en sådan pärs, m svetten lackandes mellan alla byten! Det som är värst är ju att man blir sugen på kläderna själv efteråt och fäller nästan tårar när man ser folk som ruffar åt sig just mina kläder! Nu är det ju inte mina kläder, men som sagt jag och plaggen blir som en tillsammans när vi jobbar ihop, och att skiljas från vissa kan vara lite svårt, haha.

I lördags hade vi kräftskiva m grannarna, trevligt men vilket party! Var helt slut igår, man är för gammal för sånt här.. Vi stuffade loss på vivans vardagsrumsgolv, sjöng och hade vissa uppgifter under kvällen.. Min uppgift var att titt som tätt huka mig och stöna högt, min bordskavaljer höll på att dö av skratt.. Det värsta var att jag skulle få frågan :-vad jag gjorde? Och jag skulle då svara; -Jag vet inte, men det är skönt! Men frågan kom ju aldrig, han bara garvade, så jag fick be om frågan, haha.. Men en rolig grej faktiskt! Han jag satt bredvid skulle prata nasalt o göra ngn uppgift, kommer inte ihåg vad. Men det enda han sa var "skåll", så jag trodde att det var hans uppgift för kvällen, tills jag efter några timmar läste på hans lapp, den fuskaren.. Mycket skål blev det i alla fall!

Idag ska jag åka och handla lite ljung och pynta lite utanför entren, blir trevligt och förhoppningsvis fint sedan måste jag planera lite inför "bondgårdstemat" som jag funderar på att jobba m i åk 1, vi får se när jag pratat m min "boss" Camilla, haha..

Carpe Diem/ Viktoria

Inga kommentarer: