fredag 3 oktober 2008

Vackra små bord samt sovmorgon :)

Köpte två st bord som jag slog ihop till ett, superfina! Känns lite romantiska i sitt utförande, eller hur?

Idag har jag sovit må ni tro, det var längesedan... Kl 10.00 klev jag upp och ögonen sved fortfarande :) Härligt att få vara ledig en fredag och bara vara. Karln sköter om pojken och jag kliver upp i lugn och ro, tar mig en stor kopp kaffe som jag njuter av i stora drag... Så började min lediga dag idag och jag softar fortfarande fullt ut! En kvinnas revansch kanske? haha


Imorgon ska vi på stugsista och dansa ut sommarens stuggrannar... Jag ska göra min goda västerbottenspaj med romröra, det känns bra... Lite jobbigt att packa saker inför en kväll i stugan bara, det blir lätt för mycket av allt som sedan ska packas in igen, hm? Samtidigt blir det skönt att komma ut på landet med det tysta, lugna och rogivande lugnet som finns där.. Man tänder en massa ljus, dricker ett glas rött i sin sköna fåtölj under tiden man läser en god skönlitterär bok & drömmer sig bort, njutningsfullt!


Har gjort höst ute på tomten idag, städat bort krukor, leksaker samt husvagnen.. Det blev lite tomt, men jag ser faktiskt fram emot julen och den härliga skyltsöndagen, mysigt! Köper alltid bundna kransar av ungdomar som säljer i stånd :)
Imorgon ska jag plocka granris i skogen & ta med hem och placera i mina zinkkrukor som inte har fått ngn växt i sig, blir mysigt!
Har ni haft kallt idag? Det har jag, brrr.. Man längtar efter en kamin eller vår gamla sköna bastu & bubbelpool i vårt gamla hus, hade kommit väl till pass nu :( Men vi planerar för att sätta in en kamin omg, samt att bygga en utomhusbastu som våra kära vänner Jocke & Hellan gjort.. Vi skulle egentligen varit där på middag ikväll, men orken tröt....
Ska ta & mysa lite m familjen framför tv ett tag nu innan jag tar tag i pajbaket! Ha en myspysig helg nu med mycket ljus tända/ Ta dagen som den kommer, Vickan! :*


Inga kommentarer: