tisdag 4 november 2008

Veckorna bara rullar fram... :)

Sonen vid vår vackra älvspromenad
Ja då var det tisdag, veckorna går så fort nu framemot jul. Man tycker att det är länge kvar men snabbt är man där! Längtar faktiskt riktigt mycket efter lussebullar & pepparkaksbak när jag får spela julmusik och bara mysa... Det är härligt! Eller vad säger ni?


För tillfället är det mycket på gång ang barnskötarna, ska de bli uppsagda eller hur ser det ut? Ska i alla fall på förskoleråd imorgon och lyssna in lite av vad som sägs. Förhoppningsvis blir man lite klokare. Visst ,egentligen så förstår jag läget, och jag tycker själv att utbildning ska gynnas, men jag tror också att man måste se till personlighet och pedagogiskt kunnande. Man undrar bara ; Hur många blir uppsagd?


Det är också inne på diskussion ang förskollärarna, kan bli framöver så att de måste ha en F-3 utbildning för att få jobba i fsk.. Det händer mycket känns det som nuförtiden, det gäller att hänga med i framfarten... Nog diskuterat ang detta!
Har försökt skriva matlista i eftermiddag för att underlätta middagens bravader, så vi ska nog åka och handla, tror jag! Märker att det är skönt om maten finns till hands när man kommer hem och har hämtat barn från dagis! Har i alla fall rester till middag idag, gud vad skönt!
Ska ta mig en ordentlig powerwalk ikväll, längtar! Man mår så bra när man får gå snabbt och känna av den friska luften!
Trevlig kväll/ Vickan

Inga kommentarer: