tisdag 27 januari 2009

She works hard for the money :)







Hi there :) Nu var det ett tag sedan man skrev ngt blogginlägg, dagarna svischar förbi & jag med den, haha... Idag har jag haft öppningsturen, klev upp 5.15 & men kom hem vid 13, inte helt fel... Så jag & Wiggo har varit och hälsat på hos mormor och morfar. Men ikväll är det möte så det är bara att knalla tillbaka till jobbet och försöka vara pigg och alert :) Men det fixar man ju, eller hur? Hoppas att det är lugnt här på hemmafronten när man kommer tillbaka bara :)

Idag har vi läst om monster i alla dess skapelser; pruttmonster, under sängen monster , stökmonster, m.m. ToM. jag tycker att det var kul, vi hade det så trevligt på samlingen sååå :)
Finns så många härliga barnböcker idag att läsa och samtala om, blir härligt att snart börja jobba temainriktat med dessa små vänner.. Vi ska planera på måndag, så vi får väl se vad vi kommer på för ideer och om vi tycker likadant.. Det är frågan?

Tänk er vad tiden ändå går fort, januari är snart slut och februari börjar.. Idag kändes det nästan som en vårdag, det var helt underbart ute! Som fsk får man verkligen tillfälle att vara utomhus, och det är inte helt fel :) Saknar still mina små söta elever från skolan, tur att de hälsar på emellanåt så att jag får se dem. Ska försöka ta mig dit ngn fredag när jag är ledig och kika till dem och förhoppningsvis få mig några kramar :)

Jag är såå sugen på att klippa mig annorlunda, men fegar alltid ur i sista stund, varför? Inser inte jag att jag faktiskt är över 30 nu och det kanske vore på tiden att man skaffar sig en frilla och inte går runt i hästsvans dagarna i ända? Alla som klipper sig blir så fina, varför vågar inte jag? Får ta och gaska på mig lite tror jag!

Nej, gott folk & kära hårt arbetande vänner; Njut av ljuset som är på väg, det gör jag :) Längtar verkligen till våren, Kram vickan!

2 kommentarer:

LISA sa...

Hej syster den där ljusa frisyren var ju snygg klipp dej så *men för guds skull färga inte håret*pappa vet inte vem du är då *L* kramis

Mammamonkan sa...

Jaha? Har du bokat nån klipptid än?
Hoppas det:)
Kram,kram