onsdag 15 april 2009

Trädgårdstips...



Hej på er!
Läste på Nettans blogg att hon tipsade om Tinas trädgård ikväll på tv4 plus kl:nio... Hon skulle visa hur man anlägger en egen örtagård! Ville bara tipsa er också ang detta, jag ska sitta bänkad i alla fall :) Vill handla cernitlera, stämplar & ståltråd och göra egna fina skyltar att ha i mina kryddor, VILL:) haha... Tålamod, tålamod.... Inte min starka sida...

Visade i alla fall min man den fina bloggen "Vit som snö" igår & hur fint det faktiskt blir att måla vitt på komoder m.m. Har en furufärgad komod som jag köpte på loppis i sommar för 70 kr som jag velat måla vit hela tiden, men ack vad vi bråkat ang denna :)Han kunde inte annat än hålla med, jippi, jag är på god väg! I helgen blir det nog att måla, kanske har man tur att få lämna lilleman hos farmor ett tag, vore inte fel.... Men det blir ju några saker; komod, skåp & mitt bord! Gud så kul! Haha...


Här lyser inte solen idag, så det känns bra att åka på Leos idag... Ska börja göra iordning dagens måsten innan vi åker iväg. Carpe diem/ Vickan!

7 kommentarer:

Gunilla sa...

Om du bara bestämmer dig för att lyckas med dina skyltar så kommer du att göra det! Tjurig o envis de vet jag att du är ;)
Hoppas allt är bra och att ni haft en trevlig dag!

Noll54/Eva-Karin sa...

Väntar också på Tinas trädgård,,,,lycka till med helgens projekt,,,blir säkert jätte bra!

Ha det så gott!

E-K/noll54

Skomakartummen sa...

Sitter faktiskt just och tittar på Tinas med datorn i famnen och en rykande kopp te. Kan det blir bättre *ler* Kram sari

Camilla sa...

Jag måste säga att det finns fler som är motståndare till måla möbler vita. Jag skulle vilja lämna in vår sängram/gavel så att den blir vit. Skulle bli som en ny säng! Men nä, varför ska man göra det, den är ju fin som den är....??! Ha en bra helg. C

gunilla sa...

hallå där... din son har väl en egen cykel som han kan cykla på! Är jättelätt att få upp barnen ur sängen på morgonen när dom vet att dom ska få cykla :)
Kram

Skomakartummen sa...

Givetvis får du det kram sari

Home No.1 sa...

Hej Vickan klart den ska målas!!! furu blir ingen människa glad av annt än på 70-80.talet! Så stå på dig ang. målningen hälsa från mig!
Hihi....
Trevlig helg!
Kram Annica på Home No.1