onsdag 22 april 2009

Tuff start på veckan...

Mitt vackra tyg från vår underbara butik" Raine Helena", påminner om våren eller en sommräng

Tillbaka :)
Hej Hopp! Vilken start på veckan jag har haft.... Har knappt varit hemma ngt alls & inte hunnit annat än att jobba heller, så är det ibland, tyvärr.... Tur att jag har en karl som är sååå duktig att hjälpa till hemma när man jobbar, många plus i kanten till han, hm? eller?
Igår hade vi avd möte på jobbet så jag var hemma 20.00 & sedan hade peter hyrt" Australia" med Nicole Kidman, 2h & 40 min, i längsta laget kanske? haha.... Men filmen var suverän! Rekommenderas verkligen, jag satt som klistrad.... Peter ba; är inte du trött? Jag ba, nej.... Brukar alltid somna till de filmer han hyr, men denna gång satt jag klistrad vid tv:n till 24, ja ni hör rätt :) Peter gick till sängs före mig, kors i taket!
Idag har jag haft mor & far på middag, så mysigt! Skönt att få rå om dem emellanåt & bjuda lite själv... Pappa var så nöjd & tyckte att grejen jag lagat var så god... Jag ba; men pappa, det är köttfärssås :) Ja men det vet jag väl, sa han, haha ): Sedan tog jag & lilleman en prommis, han cyklade & jag gick med stavar, gick riktigt bra! Sedan smet han in till farmor & jag fick gå ett tag till själv, så det blev ca 1h, bra va? Idag ligger jag på 1138 kalorier hittills.... Känner mig nöjd soo far :) Fortsätter faijtas mot kilona :)
Nu ska jag sätta mig och kika lite på frågor jag fått inför mitt lönesamtal, känns lite spännande :)
Kram på er alla & glöm inte att njuta av vår vackra, sköna vår! Visst är det gudomligt med de ljusare kvällarna? Man liksom lever upp lite mer :)/ Vickan *:

3 kommentarer:

Vit som snö sa...

Så duktig du är med din kamp! Jag har också startat veckan hårt, superlånga dagar. Fast jag jobbar ofta till 19.30. Inte så kul! Trots att jag trivs med mitt jobb! Men jag tycker ju det är så kul att titta in hos er alla så nån liten timme vill jag avsätta!
Ha det bra !
Kram Cilla

Its a house sa...

Hej!
Ja visst är det helt gudomligt härligt nu när det är ljust på kvällarna! Man får så himla mycket energi!

Va roligt att du lämnade en kommentar hos mig! Det är alltid lika kul, helst när vi råkar bo på samma gata =)

Lycka till med viktnedgången!

Helena sa...

Vilken mysig blogg du har, här måste jag kika vidare! Ha en skön lväll! Kram helena