torsdag 21 maj 2009

Fynd i stugan....

Mina älskade pingsliljor...

Lavendel är så underbart!


En gammal rostad rottingstol...



Tvättbrädor, en mamma & en bebis :) Visst var den lilla söt?




Rabatten soo far ;)





En gammal låda som det troligtvis ska hamna mårbacka pelargoner i, vi får se :)






Inte margarin i alla fall ;)


Idag har jag jobbat i rabatten igen! Fick några perenner av Jennie som jag har satt ner sedan har vi även varit till stugan & hämtat mina pingsliljor samt fänrikshjärtan. Så nu börjar den vara ganska full m blommor, men är inte färdig med finishen av den än. Ska hämta stenar som jag tänkt pyssla på med och bygga lite med där.. Vi får väl se, lär väl göra om den ett antal ggr om jag känner mig själv rätt :) Sedan hittade jag ett så härligt reportage i "trädgård& blommor" där man fick se olika familjers trädgårdar, jag hittade ett som bara kändes så bra till vår andra rabatt som ska läggas i svängen vid plattorna på baksidan.. :)

I stugan gjorde jag mig små fynd också inte helt fel! En gammal stol, tvättbrädor, lådan samt ett litet "fågelbord" som först måste målas.... Nu är det dags för en prommis! Trodde det skulle bli regn här, blev alldeles svart på himlen men nu lyser solen igen, härligt!

5 kommentarer:

Mammamonkan sa...

Det tar sig;)
Kommer förbi och skådar ordentligt nån dag.
Kram Monkan

Lönnen 13 sa...

Tvättbrädorna och trälådan...
Nej jag är inte avundsjuk ha,ha.
Ha en bra helg!
Kram Anneli

Anonym sa...

Hej

Va kul att du gilla träskorna!!!
De är lite små i storlekarna , så jag själv har tagit 39 har egentligen 38, vill du så kan jag skicka på posten till dig !!!
kramar Sylvia

Vit som snö sa...

Härliga fynd alltihop!!
Lådan blir perfekt till pellisar.
Jag är inne o smygbloggar, gästerna är ute. Hihi

Fröken Fräken sa...

Om du inte har några bra loppisar i närheten, så har du iaf något bra ställe i närheten där du kan göra sådana fina fynd. Jättesöta tvättbrädor, och margarinlådan var också fin!