tisdag 19 maj 2009

solsken & morgonkaffe ;)

Rabatten är på g... Tänker fortsätta m plattor längs husväggen fram mot altanen & bygga ngt, fniss... Har mina ideer, ni får se senare....

Här ser ni vad jag slitit, spaden lämnade jag kvar... Blev faktiskt en bastu efter gårdagens jobb :)


Så här fina vita clematis fick jag av Nina ;) Ska försöka hitta ngt snyggt att sätta mot rabatten( på sidan) så att de kan klättra fritt... Vad tror ni om det?



Blomsterinköpet från gårdagen, en snabbbild bara! De ska i jorden idag, det ni! I hinken är det perenner som jag fått av Annika! Vallmo, visippor & aklejor...




Kunde inte låta bli att köpa mig en ny Mårbacka pelargon igår, de är såå ljuvliga!



W hittade en så söt fjäril, så jag var tvungen att köpa den såklart! Förstod att han fort skulle bli less, så nu kan jag ha den i ngn kruka istället :)

Godmorgon på er! Vad härligt det är med sol på morgonkvisten när man kan sitta på altanen och sippa på morgonkaffet! Då njuter jag! Här hemma har det varit fullt upp m besök till lillkillen och ihärdigt jobb m rabatten;) Den börjar ta sig! Så det som står på schemat idag är att handla mer planteringsjord, plantera blommor & samt sätta om mina pelargoner ;) Så ut i solen med er, ni som är ledig i alla fall! Hörs senare ikväll!

3 kommentarer:

Mammamonkan sa...

Tjusigt värre:)
Visst blir man glad av blommor och fina rabatter..
Kramis

Fröken Fräken sa...

Jag hoppas att det snart blir varmt nog för frukost på balkongen, det är ju så härligt!
Klematis är ju så vackert, jag tror att det kommer att bli fint med vilken spalje som helst till dem.

Annas hus och hem sa...

Vad duktig du är. Det ser ut att bli toppenfint. Hoppas det gick bra igår. Kram