måndag 18 maj 2009

Lördag hela veckan...

Var bara tvungen att ställa ut mina pelargoner vid bastun, lite hemtrevligt sådär :)

Nu har pilträden åkt ner i backen, äntligen!


Hallontårta på 14 åringensdag i söndags, HIPP HIPP HURRA!



14 åringen väntar spänt på paket! Vi fick en underbart varm dag & kunde fika utomhus :)


Ja, denna vecka blir också ledigt, eller vård av barn... Vet inte riktigt hur länge detta kommer att hålla i sig, tänk om jag måste vara hemma 5 veckor m pojkvaskern :) Visst, vädret är underbart, men det kan lätt bli lite långtråkigt att vara personlig assistent;) Fast samtidigt får jag mycket gjort istället :) I eftermiddag ska jag börja iordingställa min första rabatt, verkligen längtar! Ska bli så pännande :) haha Har putsat köksfönstren, tvättat överkast & dylikt samt varit ute på prommis( ska ta en utan vagn kväll tänkte jag;)


Imorgon måste jag åka & inhandla lite perenner samt krukväxter, längtar... Det är så mysigt när man får börja lumma in´sig på tomten, i like that! Igår satte vi ner våra pilträd i jorden på baksidan, så nu finns det ngt som "lummar där med"! Ska ladda nu inför rabatten sedan blir det en prommis m stavar för mig! Sköt om er alla ;)

6 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Du verkar vara laddad till tusen för att sätta igång att jobba och skapa i trädgården! Och vilken söt korg som fick stå utanför bastun :-)

Vit som snö sa...

Du verkar ju ha fått massor gjort! Bara kom upp hit om du blir göralös;-)
Nädå, jag tänker hinna massor i veckan, fr.om imorgon är jag ledig, semester. O det blir bl.a fönsterputs på schemat.
Härligt att få göra en ny rabatt!
Kram cilla

zandra sa...

Va? vad har hänt? har du bloggat om det och jag har missat det?
Jag har inte jobbat för dig något alls... vem får jobba ist måntro?

ellan sa...

Stackars liten med benet i gips!
Ta hand om din lille kille - familjen är viktigast av allt, jobbet finns kvar även om vi tycker att det är väldigt tomt på Blåbäret utan dig!

Vi saknar dig!
Kram Elisabeth

Camilla sa...

Otroligt otur att Viggo gjorde illa sig nu när sommaren snart är här.... Vi saknar dig på Blåbäret oxå!

Här ska vi börja med vår trädgård. Framsidan står först på prioriteringslistan. Får se när vi har tid att köpa buskar, träd och blommor... Du kanske har några tips på vad man ska välja?

På lördag blir det bröllop och helgen efter åker vi till Gotland... Vi hörs! Kram C

MiaMaria sa...

He!

Låter ju härligt med Lördag hela veckan......och en massa får du gjort.....Kul att få börja greja i trädgården...har själv lite planer för min egen....

Ha´det så gott!
MiaMaria