tisdag 9 juni 2009

Sommaren är ljuvlig ;)

F & S Grattis bägge två till 20 år! Sötungar ;)

Nere vid älven, relaxen & bryggan... I like it!


En skymt av jacuzzin & släkten på bryggan!



Tennisplanen... Inget för mig egentligen, men ändå! ;)




Huset.... Åh.... Tror jag ska flytta dit, men jag undrar om jag får? Hm..





Huset & släkten igen!

Hej på er!

Nu var det ett tag sedan jag skrev ngt... Har haft fullt upp med annat och faktiskt inte haft ngn panik över att blogga som så många ggr förr( det är ju bra!;)... Här hemma planteras det, syrenträd(vita), vi målar huset, planterar träd och gör rabatter i stugan och till helgen blir det skrapning & målning av stugan! Hoppas bara vädret håller i sig! Min egen målning av möbler av verkligen stått still, förstår inte vad som hände? Måste försöka ta tag i det snart, kanske får ställa mig utomhus(vill bara vara ute när solen lyser) ngn fler som vill? haha

I söndags var vi till min brorsdotter & hennes sambo! F fyllde 20 år så de bjöd på underbart fika! Åh vad fint de bor! De bor själva i ett mindre hus på gården bredvid S pappa som bor i det vackra huset som står mot älven... De hade både jacuzzi, inbyggd bastu & relax samt en tennisplan bredvid... Jag O Loe blev lite avis, så vi låtsades bo där när några personer gick förbi, mohaha :) Övriga släkten trodde nog vi var knäpp, men de fick sig ett gott skratt i alla fall ;)

Nu för tiden jobbar jag halvtid eftersom sonen fortfarande går i gips... Men nu är det nedräkning, 8 dgr kvar sedan ryker det! Och nästa vecka blir det semester för mig, inte helt fel! Imorgon fyller min älskade vän 33 år, HIPP HIPP HURRA på din stora dag! Hoppas inte bebben kommer samtidigt bara ;) Nu ska jag städa lite här hemma har jag bestämt, får se var jag ska börja :) Ha det gott, snart stundar semestertider för oss alla!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Hej!
Visste du att den svenska lagen om barnaga fyller 30 år i år? Som du säkert anar är det fortfarande inte alla vuxna som följer den. Därför behöver BRIS din hjälp. För ju fler medlemmar BRIS har, desto fler barn kan få stöd i att hitta vägen ut ur misshandeln.

Det kostar 100 kr om året och ditt medlemskap skulle ge oss ännu lite större tyngd som organisation.

Som vän till mig får du just nu två nummer av BRIS-tidningen utan kostnad (värde 100 kr) om du blir medlem. Gå in på www.bris.se/kompis och registrera dig!



Glad sommar önskar Gunilla.
gunssan@hotmail.com

Fröken Fräken sa...

Låter som att ni har fullt upp på andra håll - då får man så klart pausa lite från bloggen. Funderar också på att dra ner när nu semestern närmar sig..
Ja, det var verkligen ett härligt hus!