tisdag 22 september 2009

En dotter <3



En dotter...<3


18/2-98

Att föda en dotter , så speciell & rar

har blivit för mig nåt oerhört bra...

Någon att stötta, få se varje dag,

bli mer lik sin mor eller far...

Så vacker & sårbar med oss som

sin källa... Jag vill hon i livet ska

få känna; att hon är något och hon är bra!

För hon är min, mitt som jag skapat med

din far.

Visst finns det dar när det ej är så bra,

men min lilla skatt, jag alltid i hjärtat har.....
Jag älskar dig, mamma <3>


Denna dikt hittade jag i min gamla dagbok och som ni ser på datumet så är det 11 år sedan... Jag verkligen älskade att dikta & skriva! Och egentligen gör jag det ännu, det är väl därför jag brinner för svenska ämnet ;) Det kändes bara så förunderligt att hitta denna dikt just nu & samtidigt känna att det är ju verkligen så det är! En dotter är en dotter! Jag säger inget mer... Men orden stämmer fortfarande in även fast vi kämpar & sliter varje dag... Men, det kommer en dag; när dagarna känns ljusare & vi kanske kan hitta tillbaka till varandra? Jag hoppas...

Tack också till Min underbara VÄN; NINA utan dig, ingenting av mig <3






2 kommentarer:

Mammamonkan sa...

så fin....snyft

Anonym sa...

Gu vad gulligt! jo vägarna med döttrar e krokiga, men de kommer att tacka oss när de blir stora och själva föräldrar... //A