torsdag 1 oktober 2009

Hej goda vänner!

Måste erkänna att jag inte prioriterar min blogg så mycket nuförtiden... Ledsen för det, men har så mycket annat som händer och sker runtom mig i mitt liv för tillfället. Besvikelser, saker som jag inte förstår och som mal i mig dagarna i ända, människor som är enspåriga och som jag bara skulle vilja skicka iväg till rymden i en raket ;) Ja, det finns mycket jag funderar över för tillfället och som tar oerhörd energi av mig, energi som jag egentligen inte har. Men sådant är kanske livet ibland? Vägarna ska väl inte vara raka utan lite krokiga :)

Skönt är det i alla fall att solen lyser upp vår vackra höst om dagarna! Färgerna riktigt sprakar omkring och luften är gudomlig! Har börjat känna av min hals igen, men hoppas verkligen inte att det blir ngt mer av det, känns som det räcker med terminen som var...:)

Måste bara säga att även fast jag inte bloggar så mycket själv så är jag in och smygläser er andras bloggar, lättare att sitta och läsa än att känna måsten av att skriva själv...

Sköt om er och era där hemma/ Kramar viktoria!

2 kommentarer:

ellan sa...

Hoppas att det som gnager dig får en bra lösning.Kämpa på! Kram Elisabeth

VITA NYANSER sa...

Vad kul att du är med i min utlottning!

Det där med människor som man funderar på och vill skicka iväg känner jag igen. Jag har numer ett annat "tänk" kring dem. Det handlar om förmågor. En del människor saknar förmåga till vissa saker. Jag t.ex. har en lyssnande förmåga och tycker att andra oxå ska ha den, lyssnande och stöttande. När jag råkade ut för utbrändheten kände jag att jag ville ringa till mina vänner som jag brukade lyssna intensivt på, men jag kom då på att en del av dem har endast förmågan till att prata, inte att lyssna. Så dessa människor var inte de som hade förmågan till att stötta mig, så som jag hade stöttat dem. Tack och lov har jag flera vänner som fixar både och, som är fantastiska. Men jag fick tyvärr värdera om vänskapsbanden och kapa en del och kom närmare en del. Det där med förmåga fungerar mycket bra för mig. Förut blev jag arg på dessa andra människor och kände att hm, de kan väl lyssna på mig nu... Men numer känner jag att "nähä, de har inte den förmågan till att lyssna" det handlar om dem, inte om mig, det är ett tankesätt som ger mig lite mer perspektiv på saker. Jag är glad att jag besitter förmågan till att lyssna. Så dessa människor som du vill skicka iväg = ), de har inte förmåga till vad det nu är, stackars dem....= ). Hoppas du förstår vad jag menar.

Stor kram L-L