lördag 10 oktober 2009

Önskas, eget pyssel & höstmys...

Har försökt få tag på detta tyg "sofia" från IKEA men det har tyvärr varit slut. Så i helgen håller jag tummarna för att tyget ska finnas på plats när svärmor ska försöka få tag på det till mig! Ska sy det till altanfönstret och vill helst ha tyg så det räcker till en kudde att ha på fåtöljen också... Skulle passa så bra i vår öppna planlösning eftersom det går liksom in mot hallen! Håller tummarna nu ;)

Såhär blev min guldspegel efter lite vit sprayfärg, blev riktigt nöjd... Även den bruna ljustaken & ramen fick sig en omgång med sprayburken! Och ja, detta är ju då min älskade halltapet ;)


Vet inte varför; men jag kände att det var dags att torka mina rosor som vissnat, har en liten ide på en sak som jag tänkt göra med dessa inom snar framtid....


Fick upp en ljusstake som legat och samlat damm i en låda länge, lyser riktigt mysigt i köket denna årstid!


En murgröna från i sommar har fått flytta in, har även tagit skott och satt i vatten... Får se om det rotar till sig ngt så det kan bli flera ;)

Har även börjat måla om min furukommod i vitt, den blir så fin... Längtar tills den är färdig och kan flytta in i värmen i huset... Har skapat mig själv ett litet krypin i garaget där jag pysslar, skapar och målar, så mysigt och så avkopplande.... Varför gör man inte sådant tidigare? Varför vänta? Men nu är det gjort i alla fall.

Idag var jag och dottern i stan och handlade jackor, handskar, schalar & lite annat smått och gott. Vi hade en trevlig dag tillsammans<3>

Annars har veckan varit bra! Har träffat trevliga människor, många saker har blivit gjorda som har legat över mig som ett tungt måste.... Förhoppningsvis blir allt till det bättre nu, jag verkligen tror det och vill! Vill ju göra det som är bäst och det som gör att man kan få må bra... Tänk att det faktiskt finns människor därute som är kloka, har ett hjärta och som lyssnar.... Skänker en varm kram till L och Å! Ni är två kloka personer som verkligen alltid finns där på ett proffsigt sätt! Skönt också att prata med en annan klok mamma, vi fixar det här du & jag ;)

Nu ska jag smyga in till sonen som har hyrt en film ikväll(tänkte mysa en stund & kanske smygäta lite karra;) Ha en skön helg alla ni!

4 kommentarer:

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Jag ska börja fota allt nytt på måndag till webshopen, så itta in då.

Nu blev jag nyfiken på vad du ska hitta på med de torkade rosorna.

Håller tummarna att du får tag på tyget!

Kram Anna

Anonym sa...

Tänk på att livet e endock fantastiskt! Ta vara på de runt omkring som kan lyssna och ge goda råd!

VITA NYANSER sa...

Så fint bord du har där i hallen! Förut hade jag mycket randiga tapeter och är fortfarande svag för dem, randigt är så snyggt!

KRaM L-L

OlgaA sa...

Så roligt med lite pyssel och shopping!
Kul med projekt "kommod" =) Jag, stackars mig, har inte en kryp in.. Får vänta till varmare tider igen ;)