söndag 17 januari 2010

Böldpest, kan man ha det?

Ja, detta är inte första gången man råkar ut för detta fenomen.... Har haft bakom örat, stjärten, hakan och nu ovanför bröstet?! Det gör så ont, spränger & är illrött.... En riktig jätteböld! Tvi & Grrr........... Fick pencellin idag mot detta otäcka hemska! Men får ju hypokondri när man läser innehållsförteckningen i förpackningen, svullnad i ansiktet, hals, tunga... ja you name it! Så nu sitter jag o väger; pencellin, inte pencellin? Dottern säger:Usch! vill inte se den.. Schysst! Aldrig förr har jag vait med om en inflammation där! så stor som denna gång, vill inte alls ju! Tittar på burken, tittar på bölden och bestämmer inget ännu, bloggar istället ;) Undrar om man kan knäppa med fingrarna och så vips, är den borta! Funkar det? Hade trott de skulle ta bort den på v-centralen, men icket när den inte var mogen och så inflammerad :( Ja, ja jag har ngt att fundera på i alla fall; som ni läser :)

Ska ta och lägga mig i soffan och läsa Camilla Läckbergs fyrvaktaren och dricka en varmkopp kaffe... Och se vad jag kommer fram till.

Kram på er alla & se till att inte få några talgkörtlar(bölder) stora som hus ;)

4 kommentarer:

Mammamonkan sa...

aj,aj,aj...låter inte skönt det där. Hoppas du beslutar dig för att ta medicin och kryar på dig fort. Kram Monkan

Gunilla sa...

Jag hade en för några år sedan och det slutade med operation och 2 olika penicillin så ät penicillinet du fått!
Kram!

zandra sa...

äcklig som jag är så blev jag sugen på att se den på bild! haha!

men krya på dig och hoppas den en morgon bara är borta.

kram

Gunilla sa...

Hej hopp! Jag hittade mattan på BOOM :)
Kram ♥